Trendy e-commerce w 2022 roku. Jak wykorzystać je w pozycjonowaniu Comarch?

Ostatni czas pandemii COVID-19 utwierdził wszystkich w przekonaniu, jak ważny jest współczesny handel internetowy. Wygoda, bezpieczeństwo, czas – cenimy każdy z tych elementów. Wszystko jednak niesamowicie szybko się zmienia. Jakie trendy należy wziąć pod uwagę wdrażając do swojej strategii pozycjonowanie comarch? Dowiedz się, na czym zależy konsumentom w 2022 roku.

Jakie elementy SEO wdrożyć do swojego sklepu internetowego?

Bądź eco!

Współczesne pozycjonowanie Comarch przykłada coraz większą uwagę do potrzeb zrównoważonego rozwoju. Eco e-commerce wpływa na budowanie pozytywnego i nowoczesnego wizerunku oraz wzmacnia zaufanie klientów. Nie chodzi tylko o modę drugiego obiegu, ale nawet o dobra luksusowe. Zadbaj o opakowania wielokrotnego użytku, stosuj produkty biodegradowalne, prowadź świadomą kampanię społeczną za pomocą swoich kanałów. Wszyscy musimy zadbać o Ziemię! 

Kto pierwszy, ten lepszy!

Nikt z nas nie lubi czekać, prawda? A gdyby tak była możliwa ekspresowa sprzedaż i dostawa? Jest to usługa powoli wkraczająca w świat e-handlu, która pozwala na otrzymanie zamówienia nawet do godziny po jego złożeniu. Q-commerce to możliwość póki co sprofilowana do dostawców świeżej żywności i łatwo dostępnych produktów, sięgają po nią na przykład Glovo bądź Uber Eats. 

A może by tak za chwilę?

Postaw na szeroki wachlarz metod płatności do wyboru. Często klienci rezygnują z transakcji z powodu nieodpowiadającej im metody płatności bądź wysokiej ceny. Buy now, pay later to możliwość płatności odroczonej. Jest to krok w stronę rozwoju segmentu premium, który poszukuje nowych grup odbiorców.

Wykorzystaj media społecznościowe

Skonfiguruj swój sklep internetowy pod kątem social commerce. Jest to wsparcie sprzedaży na takich portalach jak Facebook i Instagram, które posiadają miliony użytkowników. Wygeneruj nowe doświadczenia, nawiąż współpracę z influencerami, buduj historię i komunikuj się z klientami codziennie!

Wielokanałowość to nowy model komunikacji

Sklep internetowy to oczywiście podstawa, jednak wymaga on dodatkowego wsparcia SEO i innych kanałów online i offline. Omnichannel to strategia wykorzystująca potencjał wszystkich dostępnych metod komunikacji. Od mailingu, przez newslettery i blogowanie, po media społecznościowe. Zwiększ swoje obroty wraz z liczbą konsumentów. 

Pozycjonowanie sklepów – bądź na bieżąco z aktualnymi trendami

Pozycjonowanie Comrach i każdego innego sklepu internetowego związane jest z aktualizacjami, nowościami, obowiązującymi trendami. Musisz znać swoją branżę, a co za tym idzie potrzeby swoich konsumentów. Monitoruj przy tym swój ruch, konwersję, leady – wykorzystując w tym celu dostępne narzędzia jak Google Search Console czy Google Analytics.