Współczesne strategie marketingowe oferują szereg ciekawych rozwiązań dla działań internetowych. Jednak najpopularniejszym z nich jest optymalizacja SEO wspierana przez działania SEM. Lokalne firmy coraz prężniej się rozwijają, co można zaobserwować na przykładzie Wrocławia. Mieszka tam ponad 630 tysięcy mieszkańców z dostępem do sieci. Dowiedz się, dlaczego wybór SEO jest dobrym sposobem na pozycjonowanie Wroclaw. Przedstawiamy kilka argumentów dla niedowiarków.
Czym jest SEO?
Search Engine Optimization to szereg czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Są to techniki pochodzące z różnych dziedzin, od informatyki, przez psychologię, po marketing i promocję.
Z jednej strony optymalizujemy stronę pod kątem technicznym, skupiając się na jej poprawnym funkcjonowaniu, z drugiej zaś budujemy fundamenty jej wizerunku we wszystkich pozostałych miejscach w sieci. Aby całość strategii okazała się efektywna, należy wykonać audyt, analizę konkurencji oraz poznać intencje wyszukiwania odbiorców.
Wsparcie w postaci strategii SEM
Search Engine Marketing z kolei jest pojęciem znacznie szerszym, które zawiera w sobie czynności SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na promocji za pośrednictwem płatnych wyników wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o reklamy PPC (Pay Per Click).
Pozycjonowanie Wrocław – postaw na lokalność
Skupiając się na swoim mieście, sięgasz do technik lokalnego SEO. Wyżej opisane strategie są dla Ciebie odpowiednie, o ile w pierwszej kolejności ustalisz, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Jako mieszkaniec z pewnością najlepiej znasz potrzeby swojego miasta. Pamiętaj, że:
- niemal połowa wyszukiwań z całego internetu skupia się na zapytaniach lokalnych,
- 1 na 3 potencjalnych klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową,
- niemal 80% wyszukiwań jest konwertowanych i prowadzi do zakupów offline.
Pozycjonowanie Wrocław – dlaczego potrzebujesz SEO?
- Poprawia widoczność firmy/sklepu/marki/przedsiębiorstwa.
- Pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców.
- Utrzymuje ruch na stronie.
- W przypadku witryn e-commerce umożliwia zwiększenie zysków.
- Tworzy fundamenty autorytetu i zaufania jako nowy rodzaj marketingu szeptanego.
- Pozwala wyprzedzić działania konkurencji.
- Stwarza możliwości rozwoju od poziomu lokalnego do międzynarodowego.
- Daje dużą stopę zwrotu inwestycji (ROI).
- Pozwala na zaoszczędzenie czasu w długoterminowej perspektywie.
- Dzięki niskim kosztom działań jest szansą dla małych i średnich biznesów.
Wnioski
Pozycjonowanie Wrocław to podstawa wspierania widoczności strony w sieci. W internecie istnieje ponad 2 miliardy witryn, które często oferują podobne treści. Razem z SEO, a w koniecznych przypadkach również z SEM, będziesz mieć szansę na pojawienie się w pierwszej dziesiątce w wyszukiwarce. W końcu, tworząc materiały online, zależy nam, aby ktoś mógł z nich skorzystać.